გაკვეთილის გეგმები

ს ა გ ა ნ ი : ქართული
კლასი: I – I I I
გაწყვილებული  გაკვეთილის პირველი გაკვეთილი
კლასი                  
პირველი კლასი        
მესამე კლასი

თემა
ასო-ბგერა ო                                                         
ზღაპარი-მარტოჭამია და მელა
მიზანი             
გრაფიკული  ჩვევების დაუფლება    
კითხვის უნარ-ჩვევი



ს განვითარება
საკუთარი აზრის დასაბუთების უნარის განვითარება                         
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
სიტყვის სემანტიკაზე მუშაობა
არსებით სახელზე ცოდნის განმტკიცება.

შედეგი:              
ქართ.1.7.მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა
ქართ.1.3.მოსწავლეს შეუძლია მართლმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვა.
ქართ.1.5.მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.
ქართ.1.12. მოსწავლეს შეუძლია ანბანის ყველა ასოს გამოწერა.
ქართ.3.3.მოსწავლეს შეუძლია ძირითადი ენობრივ-გრამატიკული საშუალებების სათანადოდ გამოყენება.
ქართ.3.4.მოსწავლეფლობს კითხვის ტექნიკას.
ქართ.3.6.მოსწავლეს  შეუძლია მცირე ზომის ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა და გაგება-გააზრება.
ქართ 3.10.მოსწავლეს შეუძლია კითხვის ზოგიერთი სტრატეგიის გამოყენება.

რესურსები:      
სახელმძღვანელო,ნეთბუკი,მოძრავი ანბანი,დაფა,ცარცი,რეული,კალამი,ფერადი ფანქრები.
სახელმძღვანელო,რვეული,ნეთბუკი,დაფა,ცარცი.

აქტივობები:  5 წთ.   
დამოუკიდებელი მუშაობა:
მზადება გაკვეთილისთვის,მოამზადონ კომპიუტერი,მოძრავი ანბანი,გადაიკითხონ წინა მასალა.
მ ას წა ვლებ ელ თ ა ნ  მ უ  შ ა ო ბ ა:
საშინაო დავალების შემოწმება,შეფასება,ინსტრუქციის მიცემა დამოუკიდებელი მუშაობისთვის.

10წთ.


მ ასწავ ლ ე ბ ე ლთ ა ნ მუშ ა ო ბ ა:
სურათის აღწერა,მოძრავი ანბანის
საშუალებით აწყობენ დაფაზე დაწერილ სიტყვებს და წინადადებებს,კითხულობენ ტექსტს,ახალი ბგერის გაცნობა და წერა რვეულში.
დ ა მ ო უ კ ი დ ე ბ ე ლ ი  მ უ შ ა ო ბ ა:
ჩუმად კითხულობენ ტექსტს.საშინაო დავალებაში ამოწერილ არსებით სახელებს ალაგებენ სულიერ და უსულო საგნებად.





10 წთ.    
დამოუკიდებელი მუშაობა:

კომპიუტერში ნახულობენ,როგორ იწერება ასო-ბგერა,ისმენენ წარმოთქმულ სსიტყვებს და აწყობენ მოძრავი ანბანით.
მასწავლებელთან მუშაობა:

ტექსტის წაკითხვა მოსწავლის მიერ,უცხო სიტყვების გამეორება,კითხვების საშუალებით ტექსტის გააზრება.
10წთ.
მასწავლებელთან მუშაობა:

ნამუშევრის შემოწმება და შეფასება,ცოდნის განმტკიცება /სიტყვა,ასო-ბგერა,წინადადება/,ორსიტყვიანი წინადადების სამსიტყვიანად გადაკეთება,ერთიანის ორად და ა.შ.შეჯამება.
დამოუკიდებელი მუშააობა:

ტექსტს კითხულობენ და ნიშნავენ გაუგებარ სიტყვებს.კომპიუტერში თამაში - მატარებელი’’/ სიტყვების დამარცვლა და მარცვლის ჩამატება/.
10 წთ.            
თავისუფალი წუთები :

ხატავენ ან კომპიუტერში თამაშობენ.
მასწავლებელთან მუშაობა :

მონიშნული სიტყვების ახსნა,ტექსტის ინტონაციით კითხვაზე ვარჯიში.











გაწყვილებული გაკვეთილის მეორე გაკვეთილი
10 წთ.                       
მასწავლებელთან მუშაობა:
ახალი სიტყვების განმტკიცება.ასო-ბგერა,სიტყვა,წინადადებების შედგენა ახალი სიტყვების გამოყენებით.
დამოუკიდებელი სამუშაო:
ახალი სიტყვების გამოყენებით წინადადებების შედენა /წყვილში/ არსსებითი სახელების გამოყოფა და კიტხვების დასმა,სულიერის და უსულო საგნების გარჩევა.
10 წთ.        
დამოუკიდებელი მუშაობა:

დაფაზე მოცემული სიტყვებით წინადადებების  შედგენა,ახალი ასო-ბგერის წერაში ვარჯიში საკლასო რვეულში.
მასწავლებელთან მუშაობა :

დამოუკიდებელი მუშაობის  შეფასება.შეცდომების გასწორება.მსგავსი სიტყვების შედარება.რითი გავს და რითი განსხვავდება.
15 წთ.       
მასწავლებელთან მუშაობა:

ნამუშევრის შეფასება,ახალი ტექსტის კითხვაში ვარჯიში,უცნობი სიტყვების განმეორება.მარტივი რებუსის ამოხსნა მასწავლებლის დახმარებით.გაკვეთილის შეჯამება-შეფასება.
დამოუკიდებელი მუშაობა:

მოიფიქრონ მსგავსი სიტყვები.წინადადებების შედგენა მიღებული სიტყვებით.


10 წთ.
თავისუფალი წუთები
მასწავლებელთან მუშაობა :
ნამუშევრის შემოწმება-შეფასება.ურთიერთშეფასება.
ს ა შ ი ნ აო დ ა ვ ა ლ ებ ა: ტექსტი კითხვით,ამოიწერონ ტექსტიდან არსებითი სახელები და დააჯგუფონ,,ვინ’ და ;რა’ კითხვების მიხედვით.შეჯამება-შეფასება’



გაკვეთილის გეგმა
თემა

ასო-ბგერა  2სთ.
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
სახელი,გვარი
მზია მერაბიშვილი
სკოლა
ბედიანის საჯარო სკოლა
კლასი
I-ლი
მოსწავლეთა რაოდენობა
2
მიზნები და შედეგები
.  მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ფონოლოგიური  უნარ-ჩვევები.
                    
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         სიტყვას ყოფს მარცვლებად, მარცვლებს აერთიანებს სიტყვებად;
·         ამოიცნობს და ტაშის დაკვრით ითვლის სიტყვაში მარცვალთა რაოდენობას;
·         მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებში ან სურათებზე ამოიცნობს იმ სიტყვებს, რომლებიც შეიცავს წინასწარ მითითებულ ბგერას/ზეპირ მარცვალს;
·         მარცვლების რაოდენობას წარმოადგენს შესაბამისი რაოდენობის სიმბოლოთი (მაგ., ერთმარცვლიან სიტყვას ერთი რკალით ½, ორმარცვლიანს - ორი რკალით ½½ და ა.შ.);
·         ამოიცნობს სიტყვაში მითითებული მარცვლის ადგილმდებარეობას (დასაწყისში, შუაში, ბოლოში) და სიმბოლურად გამოსახავს მას (მაგ., სამმარცვლიანი სიტყვის გამომხატველი სამი რკალიდან აფერადებს მითითებული მარცვლის შესაბამის რკალს);
·         მოსმენილ წინადადებაში გამოყოფს სიტყვებს და სიმბოლური ნიშნით აღნიშნავს მათს რაოდენობას (მაგ., წითელქუდა ბებიასთან წავიდა – სამი ხაზი: ________ ________   ___________);
·         სიტყვებს შლის ბგერებად, ბგერებს აერთიანებს სიტყვებად;
·         განარჩევს მსგავსი ჟღერადობის მარცვლებს/სიტყვებს;
·         სიტყვის სათანადო მარცვალში პოულობს ბგერის ადგილმდებარეობას (მარცვლის დასაწყისში, შუაში, ბოლოში).
. მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         თავისუფლად ცნობს ხშირად გამოყენებული  სიტყვის ორთოგრაფიულ ხატს[1];
·         ადარებს სხვადასხვა სიტყვის ორთოგრაფიულ ხატებს, პოულობს საერთო მარცვლებს, ასოებს;
·         ნაცნობ სიტყვებში ცნობს და წარმოთქვამს ასოებს;
·         სიტყვათა ჩამონათვალში პოულობს წინასწარ მითითებულ ასოს, მარცვალს;
·         ასოებს ამთლიანებს მარცვლებად, მარცვლებს - სიტყვებად;
·         სიტყვებში გამოყოფს და წარმოთქვამს მარცვლებს, მარცვლებში – ასოებს;
·         ასოებისაგან, მარცვლებისაგან აწყობს სიტყვას;
·         ცნობს ანბანის ყველა ასოს.
. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვ.[2]

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აკავშირებს ასოებს ბგერებთან და ამთლიანებს მათ მარცვლებად, სიტყვებად (წარმოთქვამს სიტყვებს);
·         სიტყვათა ჩამონათვალში პოულობს მითითებულ სიტყვას;
·         ხმამაღლა (მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობს მარტივი წინადადებებით შედგენილ მცირე  ზომის  ტექსტებს;
·         წინადადების საზღვრების შესაბამისად აკეთებს პაუზას;
·         აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვას სათანადო ადგილიდან.

შეფასება
ზეპირი (სიტყვიერი შეფასება) სასწავლო აქტივობებში მონაწილეობის ხარისხი.


გაკვეთილის მსვლელობა  I საათი


აქტივობა 1
შესავალი: მოსწავლეებმა წაიკითხონ და წარმოთქვან ნასწავლი თანხმოვანი და ხმოვანი ასო-ბგერები;მოძებნონ ტ ასოზე დაწყებული სიტყვები ბუკში და დამარცვლონ

აქტივობა 2
ამოცნობა-წაკითხვა: დავწეროთ დაფაზე ასო-ბგერა ტ და აღვწეროთ, რომელს სართულზე იწერება. რომელი ასო უნდა მივუწეროთ ტ-ს, რომ მარცვალი შეიქმნას.
აქტივობა 3
კითხვა: წაიკითხონ შესაბამისი გვერდის ტექსტი გაგრძელებით თითის გაყოლებით.
აქტივობა 4
წერა: რვეულის შესაბამის გვერდზე ჩაწერონ ასო ტ;ასევე ეცადონ ჩაწერონ ბუკში ეს ასო - ბგერა.

საშინაო დავალება
წაიკითხონ ტექსტი; გამოწერონ დედანში შესაბამისი დავალება
    II საათი

აქტივობა 1
მოცემული ასოებით შეადგინონ სიტყვები;
აქტივობა 2
ნახატის ამოცნობა და სიტყვის ჩაწერა ბუკის  გამოყენებით.
აქტივობა 3
გამოტოვებული ასოს ჩაწერა;
აქტივობა 4
წერა: წიგნის შესაბამისი გვერდიდან გადაწერონ წინადადებები. შევახსენოთ, რომ სიტყვასა და სიტყვას შორის უნდა გამოტოვონ 2 უჯრა.
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა; გამოწერონ დედანში შესაბამისი დავალება.



[1] სიტყვის ორთოგრაფიული ხატის ცნობა – მთლიანი სიტყვის ამოცნობა დამარცვლა-დანაწევრების გარეშე, ე.წ. პირდაპირი გზით. თუკი მოსწავლეს მეხსიერებაში აქვს კონკრეტული სიტყვის ორთოგრაფიულ ხატი, ანუ სიტყვის შემადგენელი ასოების მოწესრიგებული თანამიმდევრობა, იგი დანახვისთანავე აკავშირებს ამ ხატს სიტყვის მნიშვნელობასთან.
[2] გაშიფვა – გრაფიკული ხატის აკუსტიკურ ხატად კონვერტირება, ანუ ასოების ამოცნობა და მათი დაკავშირება შესაბამის ბგერებთან;  ბგერების სიტყვად გამთლიანება, აკუსტიკური ხატის სიტყვის მნიშვნელობასთან დაკავშირება.

No comments:

Post a Comment

ჩატარებული ღონისძიება აპრილში

 2025 წლის 15 აპრილს ბედიანის საჯარო სკოლაში ჩატარდა ქართული ენის დღისადმი მიძღვნილი ღონისძიება. გაკეთდა კედლის გაზეთი. მოსწავლეებმა მხატვრუ...

მერაბიშვილი